10 juli 2014 – Bodensee Langenargen

fietsen in de regen went
fietsen in de regen went

Jammer de laatste dag, morgen terug.

Vanmorgen regent het (9 graden), maar vanmiddag is het droog, wel is het koud (13 graden). Maar we zijn blij dat het droog is en dus stappen we op de fiets. De teller van de fiets staat op bijna 1000 kilometer. Het is fijn om weer buiten te zijn. We rijden langs de oudste kabelhangbrug van Duitsland uit 1898 met een spanbreedte van 72 meter. Wat knap gemaakt!

De heuvels aan de overkant van de Bodensee zijn te zien, maar ook zien we er dikke wolken in hangen, een heel mooi gezicht.

Wat een verschil met afgelopen zondag. Toen was het erg warm en zagen we de blauwe Bodensee en de hoge bergen met sneeuw. Maar nu is het koud, een grauwe Bodensee, de hoge bergen zijn verdwenen achter dikke wolken.

We warmen ons in een gezellig restaurant met cappuccino en gebak. Als we thuis zijn regent het opnieuw. Morgen moeten we vroeg op omdat we eerst naar Bregenz moeten fietsen.

We vertrekken om 11.45 met de trein en we willen genoeg tijd hebben om uit te zoeken waar we moeten zijn.

Hoe is deze fietsvakantie bevallen?

Van te voren vond ik het een hele onderneming, en ik zag er ook wel een beetje tegenop. Maar zoals ik er nu tegenaan kijk, denk ik er met heel positieve gevoelens aan terug. Al fietsend was ik flink actief bezig, lekker buiten en de route was heel goed te doen.

Ik verbaas me over de prachtige route die te vinden is in http://www.reitsmaroutes.nl. We hebben ervoor gekozen om veel te zien en hier tijd voor te nemen. Dat geeft extra meerwaarde aan deze fietsvakantie, zonde om aan al dit moois voorbij te fietsen.

De klimmetjes waren niet te zwaar en als de klim zo rond de 10% was dan gingen we gewoon lopen. Hoewel… lopen met de fiets en bepakking is ook best zwaar. Het water loopt dan met straaltjes langs je gezicht als het warm is. We hadden wel last van zadelpijn, maar dat gaat na een poosje weer over.

Het vinden van een slaapgelegenheid was geen probleem. De ene plek was wel veel beter dan de andere. De Weingut vlakbij Worms en de Eulenmϋhle in Grosswinternheim dat was echt super.

We hebben wel zin om de fietstocht naar Rome af te maken en wie weet, zou dat volgend jaar gaan lukken..?

Wat heeft deze onderneming me gebracht?

Ik denk terug aan wat mijn schoonmoeder ons meegaf : “Neem toch wat mee voor onderweg” Veel luxe “onderweg” is niet nodig. Nemen zoals het is en vertrouwen dat het goed komt.

Goed kijken naar al het moois om me heen, dat maakt me dankbaar en vanzelf zit ik te zingen onderweg.

Geef een reactie

