11 juli 2014 – Langenargen naar Nijmegen

wachten op de trein in Bregenz
wachten op de trein in Bregenz

Met de trein van Bregenz naar Nijmegen,fietsen naar Beuningen en met de auto weer terug naar huis in Haren

Vandaag gaat de wekker vroeg want we willen op tijd vertrekken.

Slaperig staan we op en we maken ons klaar om naar Bregenz te fietsen.

Onze tassen staan al ingepakt in de gang, zo zijn we snel klaar.

Vanmorgen heel vroeg hoorde ik nog felle regenbuien.

Geen probleem, we zijn er op voorbereid.

Stil lopen we de trap af en leggen de sleutel op de juiste plek. We halen onze fietsen uit de garage, tassen achterop de fietsen en daar gaan we. Dag Langenargen, het was goed hier!

Het regent zachtjes en het is niet meer zo koud als gisteren. En wat is het stil op straat! Het is mooi om door deze stille wereld afscheid te nemen van deze bijzondere vakantie. Dag fietsvakantie, ik wil volgend jaar graag met je verder gaan!

In Bregenz is het heel wat drukker. Gelijk als we het station oplopen komt er al een zwerver op ons af. Je zal toch geen plek hebben om je hoofd neer te leggen, vreselijk lijkt me dat, zo triest.. Bij het station willen we weten vanaf welk perron we moeten vertrekken. We zien het al, dat wordt trapje op en trapje af slepen met de fiets.

We zijn ruimschoots op tijd en hebben tijd over. Dat komt goed uit. We gaan naar een bakkertje en gebruiken daar ons ontbijt met heerlijke cappuccino.

We vertrekken om 11.45 met de trein. De trein stopt heel regelmatig en zo nu en dan staat hij ook een poosje stil. Dat het een lange reis zou zijn dat wisten we. Geen probleem, ik geniet van alles wat ik zie en zo neem ik afscheid van deze hele fietsvakantie. We komen langs veel plaatsen waar we langs gefietst zijn. Leuk om het nu weer te zien. Ook moeten we verschillende keren overstappen van perron naar perron. Dat kan ook met de lift maar ik vind het een heel gewurm om met fiets en al er in te passen. Het lukt, gewoon je stuur draaien.

Terwijl ik terug naar huis reis en zie hoe druk het overal is, bedenk ik me dat het zo fantastisch knap is om zo’n lange route te maken die zo rustig is en waarbij je steeds maar door de natuur fietst! De grote drukte wordt vermeden, prettiger fietsen kan ik me gewoon niet voorstellen.

Ja, die http://www.reitsmaroutes.nl ik ben er blij mee.

Het is al laat als we in Nijmegen komen. Nu nog naar Beuningen fietsen waar onze auto bij familie staat.

Het is donker en we zoeken de juiste route. Maar daar zijn we al en het is een hartelijke ontvangst. We doen ons verhaal, drinken een glas bramensap en dan is het tijd om naar ons eigen huis in Haren te rijden. Nu niet met de fiets maar met onze comfortabele auto. Wat een luxe en wat gaat dat snel! We moeten even wennen. Het is nu nacht en wel heel stil op de weg. Als we Haren binnenrijden wordt het al licht. Wij zijn blij dat we veilig thuis zijn en we duiken voldaan in ons eigen bed.

3 gedachtes over “11 juli 2014 – Langenargen naar Nijmegen

  1. Lieve mensen,
    Wat weer een prachtig verhaal !
    Voor mij was er veel bekends. Ik heb de tocht rond de Bodensee gefietst ,en ook net zo genoten als jullie !
    Graag tot de volgende keer . liefs van Gé.

    Like

Geef een reactie

