25 juni 2014 – van Selhausen naar Lϋftelberg

mooi lange fietspaden
mooi lange fietspaden

Schloss Miel
Schloss Miel

Lieflijke dorpjes en uitzicht op de Eifel

Vandaag hebben we ook veel langs de Rur gefietst, dit verveelt niet. Er komen steeds meer stijgingen maar ook dalen. Er was zelfs een klimmetje van 9%, dit is even wennen, die nemen we maar lopend. Freek merkt dat dit niet meer zo goed lukt als vroeger. Door medicatie is zijn hartslag maximaal 120 slagen per minuut en dit betekent dat er minder kracht en energie is. Het is belangrijk rustig aan te doen. Freek geeft zijn eigen tempo en afstand aan. Meestal fietsen we achter elkaar, dat is veilig en onze felgekleurde fietskleding valt goed op.

We genieten van al het moois om ons heen. Prachtig wat een mooie hoge heuvels, bruisende riviertjes, mooi versierde huizen met bloemen. De zon zet alles in een stralend licht. Nu zijn we aangekomen in een heel gezellig pensionnetje: Tante Lotti. Het ziet er opvallend gekleurd uit. Op het terrein staat een oude auto die vroeger van bondskanselier Willy Brand was.

Een hartelijke ontvangst, je kijkt je ogen uit naar alle bewaarde nostalgie.
Tante Lotti’s man komt met een belangrijk papier naar me toe, wat hij voor iemand bewaart, die vroeger in hun omgeving is komen wonen en werken. Hij vraagt me wat het is. Tot mijn verrassing en verbazing zie ik een diploma van een dame uit Alkmaar. Dit diploma is van de kleuterkweek van vroeger.

Ik herken het direct want ik heb hetzelfde diploma ook in mijn kast.
Ach, de eigenaar van het diploma is van bijna mijn leeftijd en zij is al zwaar dement opgenomen in een verpleeghuis evenals haar man.
Wat zijn we gezegend als we gezond zijn en ik voel me ook zo. Ik word er stil van en overdenk dit alles.

Ik mag van tante Lotti zelf een kopje koffie maken. Mmm lekker met nog wat lekkers erbij.

kleurrijke en gastvrije BenB van tante Lotti
kleurrijke en gastvrije BenB van tante Lotti

Geef een reactie

