21 juni 2014: Alles op zijn plek maar geen gram te veel!

Kijk ons hier zitten te midden van allerlei spullen.

Freek is druk bezig met allerlei zaken rondom de technische kant van onze fietsen. Er moeten goede Schwalbe fietsbanden op de fietsen worden gezet. De kilometertellers moeten steeds naar nul terug gezet kunnen worden. En welke navigatie moet er op de smartphone komen?

Het lijkt zo simpel zo’n fietsvakantie maar er moet heel wat geregeld worden.

Goede fiets- en regenkleding gaan door mijn handen. Best belangrijk, dat moet mee. Er ligt nog veel meer om me heen. Ik zou dit alles wel mee willen nemen. Ik kijk naar de vier ortlieb tassen op de grond.

Er moet een goede verdeling zijn wat gewicht betreft. Wat leg ik in welke tas en waar, wat is het handigst? Ik kijk nog eens naar de ruimte.

Past alles daar wel in? Ik orden en leg iets terug. Mijn haardroger, die gebruik ik veel. Maar ach, wat een onhandig ding in die tas. Weg met dat ding, aan de kant. De wind, die moet dat werk maar doen. Dat lucht op. Eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel nodig. Op de fiets draag ik toch mijn fietskleding en ik ben toch veel buiten in de natuur. Het belangrijkste is gezondheid en veiligheid. Ik zal het moeten nemen zoals het gaat. Zou ik dat kunnen?

Hoe zou dat vroeger met de reizigers zijn gegaan? Welke luxe hadden zij?

Zij klopten bij kerken en kloosters aan voor onderdak.

Kerken en kloosters waren in die tijd verplicht hen bed en brood te geven.

Hoe anders is dit nu. Voor alle slaapgelegenheden van nu is het belangrijkste geld verdienen. Maar wij hebben dan ook een goed gevulde portemonnee.

Plaats een reactie