11 mei 2015 – cappuccino met een hartje in Verona.

Heel vroeg maakt vogelgezang me wakker. We hebben heerlijk geslapen. Slapen in een tentje wat is dat lang geleden! Wat een overgang van thuis naar hier. Het is hoog zomer, ik zie veel felrode klaprozen en diep paarse irissen, wijnranken boven mijn hoofd en olijfbomen. Hagedissen springen weg voor mijn voeten. De camping ligt erg hoog, klimmen, puffen, steeds weer omhoog maar een subliem uitzicht.

De eerste nacht van de vakantie in ons tentje met uitzicht op Verona.
De eerste nacht van de vakantie in ons tentje met uitzicht op Verona.

Vandaag zijn we lopend naar het centrum gegaan. Freek zijn fiets brengen we naar de fietsenmaker omdat de derailleur niet goed werkt. Gevolg van vervoer met vliegtuig. Er wordt nog al ruig mee omgegaan. Veel van de fietsers hier bieden hulp aan, ze repareren hun eigen fiets, altijd handig als je zoveel van je fiets vraagt. Maar gelukkig, de fietsenmaker heeft zijn werk goed gedaan.

We komen op de camping sportieve fietsers tegen. Ongelooflijk, die wereldfietsers wat fietsen ze een afstanden. Wij zijn hier wel de oudste fietsers. Wat zijn dit leuke ontmoetingen. En wat zien ze er gebruind en vitaal uit.

veel oude bruggen over de rivier de Adige in Verona
veel oude bruggen over de rivier de Adige in Verona

Verona is prachtig, de blauwe Adige, zes bijzondere kerken, de arena, het balkon van Romeo en Juliet. Bedelaars roepen ons aan, zo triest. Straten van marmer, chique modezaken. Heerlijke cappuccino drinken versierd met een hartje. En wat smaakt dat italiaanse ijs lekker! Ik hoor Italiaans spreken, voor mij niet te verstaan. Ik geniet, heb zin in wat komen gaat!
boven: impressie van Romeo en Juliet. onder: plein en arena
boven: impressie van Romeo en Juliet.
onder: plein en arena

Geef een reactie

