SARA MOTIVEERT ONS OM OP PAD TE GAAN.

Bijna is het zo ver. Tijd om te vertrekken. Ik zit op de grond met al mijn tassen om me heen. Wat moet echt mee? Ik denk aan de uitspraak: “Alles wat je thuislaat is meegenomen”. Het is regenachtig en koud buiten. Dit weer lokt niet om met een tentje en bepakking naar Santiago de Compostella te fietsen. Het weerbericht voor onze startdatum en startplaats laat onweer en regen zien met een cijfer 1 op de schaal van 10. Nu slapen we nog in zo’n heerlijk warm zacht bed.. Maar toch willen we gaan want pelgrimeren betekent dat je elke dag neemt zoals het is. Ineens zie ik een mooi bericht. Wie kan ons beter stimuleren om op pad te gaan dan onze lieve kleindochter Sara?

wp-1464100402943.jpg

Hallo allemaal! Ik ben Sara Rijkschroeff, ik ben 5 jaar en woon in Brielle. Ik heb albinisme. Mensen met albinisme zijn slechtziend en hebben minder pigment, waardoor je huid lichter is en je sneller verbrandt in de zon. Voor mij is dit helemaal niet zo heel erg, want ik krijg extra begeleiding op school, hulpmiddelen zoals een loep en ik smeer me altijd in met zonnebrandcreme.

Voor de kinderen met albinisme in oost Afrika is het heel anders. Als je daar geboren wordt met albinisme ben je je leven niet zeker. Veel mensen daar geloven dat lichaamsdelen van mensen met albinisme speciale krachten bezitten. Er worden poeders van gemaakt, die veel geld opleveren. Het geloof is zo populair, dat de toverdokters de vraag nauwelijks aan kunnen en bendes inhuren om volwassenen en kinderen met albinisme op te sporen, ze te doden en te ontdoen van hun ledematen.

Veel kinderen met albinisme worden daarom in kampen gestopt, waar ze het erg slecht hebben. De meeste kampen zijn overvol en de hygienische omstandigheden zijn slecht. Er is geen of slecht onderwijs. In de vakanties gaan de kampen dicht en worden de kinderen aan hun lot overgelaten. Veel kampen verbieden contact met ouders of familie en de kinderen leven hier dan tot ze volwassen zijn.

IMG_1247

Hier willen we wat aan doen! Samen met Stichting Inside the Same willen we geld inzamelen om een nieuw, goed kindertehuis te bouwen. De kinderen krijgen daar ook goed onderwijs, ze leren een vak, zodat ze later aan de maatschappij kunnen laten zien dat mensen met albinisme heel gewoon zijn.

Mijn opa en oma vertrekken op 30 mei a.s. voor een fietstocht van 2500 km naar Santiago de Compostella. En mijn moeder fietst in samenwerking met de Stichting Hands en Feet samen met een groep mensen op 1 en 2 juli a.s. voor een tocht van 200 km.

Heel graag willen mijn opa, oma en moeder dat je hun sponsort. Ze betalen hun reis en onkosten natuurlijk zelf en 100% van de sponsor opbrengst komt ten goede aan de koop van een stuk grond en de bouw van een nieuw kindertehuis.

fietsen santiago

Je kunt ons steunen door een bedrag over te maken op de bankrekening van Stichting Inside the Same Bank: NL95KNAB0732013836 o.v.v. “Freek en Anneke” voor het bijhouden van het totaalbedrag.
Deze stichting heeft een door de overheid goedgekeurde ANBI status, RSIN: 8552.34.933.

Het reisverhaal van mijn opa en oma kun je volgen op https://freekenannekeonderweg.wordpress.com/

Meer informatie over Stichting Inside the Same kun je lezen op de website

2 gedachtes over “SARA MOTIVEERT ONS OM OP PAD TE GAAN.

  1. Ik wens jullie heel veel sterkte, mooie fietstijd en erg veel ondersteuning.
    Zelf vertrek ik 16 juli 2016 met de VNB naar Lourdes. Mijn vriend Titus fiets door naar Santiago met nog 6 andere enthousiaste fietsers.
    Dit wordt mijn eerste tocht dat ik alleen maar hoef te fietsen! De rest is verzorgd. Ook de VNB heeft een goed doel gesteld. Elke fietser draagt ca. 10% extra bij van de totale reiskosten.
    Een fantastische fietstocht gewenst, ik ga jullie blog uiteraard volgen.

    Like

Geef een reactie

